Czy ktoś odpręża TDI-ki?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kempes
    Classic
    • 2006
    • 20

    Czy ktoś odpręża TDI-ki?

    znowu podwójny user: barciob i barciob83
  • motorsport
    Drive
    • 2005
    • 61

    #2
    Czy ktoś odpręża TDI-ki?

    Czy przy okazji podnoszenia ciśnienia doładowania ktoś odpręża TDI-ki na przykład przez założenie grubszej uszczelki? Jeżweli 110 KM i 90 KM to (poza osprzętem) te same silniki to czy mają różnej grubości uszczelki pod głowicą?
    Pytam się, bo ostatnio robiłem remoncik w swoim AGR-rze i w planach wiosennych miałbym jakąś większą turbinkę. Czy trzeba było zakłądać grubszą uszczelkę czy olać to? Teraz silnik ma ok 115 KM (dzieki nieocenionemu Torze), a chciałbym zrobić tak pod 130 KM (dużo więcej to raczej nie). Z góry dziękuję za informacje.

    Komentarz

    • -Piotr-
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1018
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      Różnica może być też w samych tłokach-inaczej wyprofilowane denko tłoka.
      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
      O III czarna liftback - reaktywacja

      Komentarz

      • Masmo
        L&K
        • 2005
        • 1145

        #4
        Re: Czy ktoś odpręża TDI-ki?

        Zamieszczone przez motorsport
        Czy przy okazji podnoszenia ciśnienia doładowania ktoś odpręża TDI-ki na przykład przez założenie grubszej uszczelki?....
        TDI to nie bęzyna. Nie można się w ten sposób bawić, bo go nie zapalisz na zimno.
        Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

        Komentarz

        • motorsport
          Drive
          • 2005
          • 61

          #5
          No ja rozumiem, ale zauważ, że wszytskie te małę dieselki z mocnym doładowaniem mają znacznie niższy spręż niż te słabsze. Np.
          1.3 Multijet 70 KM 18,1:1 a 85 KM 17,6:1
          1.3 D-4D 75 KM - 18,5:1 a 90 KM 17,9:1
          Stąd też ludziska narzekają, że się je słabo odpala na zimno (trzeba długo kręcić). Octavka ma 19,5:1. Ale skoro nikt nic nie napisał to sądzę, że jakoś te wszytskie chipowane TDI-ki smigają i żyją.

          Komentarz

          • Masmo
            L&K
            • 2005
            • 1145

            #6
            Zamieszczone przez motorsport
            .... Ale skoro nikt nic nie napisał to sądzę, że jakoś te wszytskie chipowane TDI-ki smigają i żyją.
            Właśnie! Zapytaj swojego tunera ale na mój rozum jest to operacja bez sensu. Moja śmiga z nową turbiną, dużo wyższymi ciśnieniami bez rusznia głowicy i śmiga jak zła :diabelski_usmiech

            [ Dodano: Czw 23 Lis, 06 14:09 ]
            Zamieszczone przez motorsport
            ....a chciałbym zrobić tak pod 130 KM (dużo więcej to raczej nie). Z góry dziękuję za informacje.
            Z tego co wiem na seryjnych wtryskach nie uzyskach więcej niż masz...
            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

            Komentarz

            • Tonny S
              Drive
              S_OCP Member
              • 2004
              • 67

              #7
              Zamieszczone przez Masmo
              Z tego co wiem na seryjnych wtryskach nie uzyskach więcej niż masz...
              Najpierw bedzie musiał wywalic obecne turbo i przerobic na system podcisnieniowy by zapodac sprezarke z geometria łopatek potem wtryski i juz ma 140 KM.

              Zamieszczone przez motorsport
              Stąd też ludziska narzekają, że się je słabo odpala na zimno (trzeba długo kręcić). Octavka ma 19,5:1. Ale skoro nikt nic nie napisał to sądzę, że jakoś te wszytskie chipowane TDI-ki smigają i żyją.
              Podnoszac moc o prawie 100% nic nie robi sie z głowica przykładem moze byc A3 AHF 110KM Darka i ostateczna moc 215 KM do wyboru na zime 170 KM i auto zrobiło juz ponad 50 tkm

              Różnica może być też w samych tłokach-inaczej wyprofilowane denko tłoka.
              VP37 maja takie same, PD 130/150 od 2002 takie same.
              www.leonclub.pl

              Leon FR/ARL + powered by CompSport

              Komentarz

              • Masmo
                L&K
                • 2005
                • 1145

                #8
                Zamieszczone przez Tonny S
                Zamieszczone przez Masmo
                Z tego co wiem na seryjnych wtryskach nie uzyskach więcej niż masz...
                Najpierw bedzie musiał wywalic obecne turbo i przerobic na system podcisnieniowy by zapodac sprezarke z geometria łopatek potem wtryski i juz ma 140 KM.
                Można też na seryjnej dmuchawie +inny IC i zmienionych wtryskach uzyskać 130 i to chyba jest racjonalniejsze.
                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                Komentarz

                • Tonny S
                  Drive
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 67

                  #9
                  Zamieszczone przez Masmo
                  Można też na seryjnej dmuchawie +inny IC i zmienionych wtryskach uzyskać 130 i to chyba jest racjonalniejsze.
                  No na poczatek zamiast VNT mozna by SMIC-a by Ali zapodac ale tubina to kwestia czasu ;-).


                  Maj jest siano to robic kompleks i turbawke z ASZ-a zapodac ;-)
                  www.leonclub.pl

                  Leon FR/ARL + powered by CompSport

                  Komentarz

                  • motorsport
                    Drive
                    • 2005
                    • 61

                    #10
                    No i o takie mi odpowiedzi chodziło. Bo skoro ktoś tam robi 200 KM bez dotykania środka to znaczy że będzie banglać tym bardziej z mocą 130 KM.

                    Komentarz

                    Pracuję...